Aku bingung, adakah sebab aku tak minum carlsberg, heineken, tiger beer,
aku anti-sosial..
jawab wahai kawanku,
anda yang bangkitkan isu ini kepada ku..
Jumaat, 24 Oktober 2008
Isnin, 6 Oktober 2008
7th Floor Open House@TMS
Salam buat semua..heheh hampir sminggu aku bercuti
so blog pun kena la bercuti..
raya sakan aku tahun neh..mcm raya2 tahun lepas..
raya aku tetap meriah..
kad raya dah antar, sms raya pun dah antar,
e-card raya pun dah antar.
dan tahun ni jugak record tercipta sms raya aku dapat..
byk gila
sampai msg memory handset aku full..
wahahaha.
maaf la sesetgh sms aku tak sempat balas..
bukan apa handset aku kena barred...hikhik.
Ok hari ini 1st day kat office,
aku n ahli-ahli office di floor aku,
merancang buat Raya Open House.

kami plan masa bulan Ramadhan lagi..
alang2 kita buat Open House kat office.
dan harinya ialah hari ini.
wow meriah sangat2.
Macam2 makanan ada.
Ketupat daun palas, Ketupat kacang,
Ketupat Nasi, Nasi himpit, Lemang,
Rendang Ayam n Daging,
Serunding Ayam n Daging dan
tak lupa biskut raya yang pelbagai jenis.
So enjoy la gambar2 yang telah disnap ini yer..hehehe..





Mari rebut makanan..whahaha


"Jemput la makan"kata mereka..
hikhik
raya sakan aku tahun neh..mcm raya2 tahun lepas..
raya aku tetap meriah..
kad raya dah antar, sms raya pun dah antar,
e-card raya pun dah antar.
dan tahun ni jugak record tercipta sms raya aku dapat..
byk gila
sampai msg memory handset aku full..
wahahaha.
maaf la sesetgh sms aku tak sempat balas..
bukan apa handset aku kena barred...hikhik.
Ok hari ini 1st day kat office,
aku n ahli-ahli office di floor aku,
merancang buat Raya Open House.
kami plan masa bulan Ramadhan lagi..
alang2 kita buat Open House kat office.
dan harinya ialah hari ini.
wow meriah sangat2.
Macam2 makanan ada.
Ketupat daun palas, Ketupat kacang,
Ketupat Nasi, Nasi himpit, Lemang,
Rendang Ayam n Daging,
Serunding Ayam n Daging dan
tak lupa biskut raya yang pelbagai jenis.
So enjoy la gambar2 yang telah disnap ini yer..hehehe..
Mari rebut makanan..whahaha
"Jemput la makan"kata mereka..
hikhik
Ahad, 21 September 2008
Berbuka Ala Pakistan...
Di hari nuzul quran lepas,
officemate ajak aku n teman sekerja yang lain
berbuka di rumah dia.
dia nie software engineer ni office aku.
orang pakistan..wife dia malaysian.
so kami yang lain pun apa lain,
bak kata orang rezeki jangan ditolak.
yerdak..heheh,
dia kata wife dia akan masak ala pakistan..fuhh..
terangkat abis neh..
aku pun x igt nama masakan dia neh so korang
tengok je la yer..hehe

ini macam nasi daging, sbb dalam dia banyak gila daging.

ini pulak nama dia Dam Kebab...daging hancur..sedap neh.

ini pula ini tenggiri, aku tak ingat nama dia.

ini pula ayam apa tah...pedas2 hujung lidah..

ini hidangan lengkap kami berbuka..lazat habis..
Thanks to Imran and wife Siti Sarah, for the delicious meals.
abis makan kami solat maghrib n bersantai kejap rehatkan
perut yang kenyang.hehe.

ini aku snap picca dari balcony rumahnya.Apartment mewah..yerdak
hehe.
Next.
Bulan lepas aku oustation gi Kuala Rompin.
Stay kat Rompin Beach Resort(RBR)
boleh la tahan kat sini.

ini ruang tidur RBR.

Ini ruangan perkarangan resort ini.cantik juga la.

Bilik aku mengadap swimming pool. tapi aku tak berkesempatan mandi.
Sini ada kelengkapan Gimnasium, Pusat Karaoke dan Dewan.
dan ada pantai..lupa nak snap pic pantai..

Tanpa diduga, bunyi bising di luar room aku..
ada sepasang burung Enggang..
wahh live aku tgk burung ni bebas tanpa kurungan.
Selalu tgk di zoo atau taman burung jer.
ok Selamat Berpuasa.
bigfoot: Rempah Cap O dah ada di Tesco2 di seluruh negara..hehe sila la dapatkan.
berbuka di rumah dia.
dia nie software engineer ni office aku.
orang pakistan..wife dia malaysian.
so kami yang lain pun apa lain,
bak kata orang rezeki jangan ditolak.
yerdak..heheh,
dia kata wife dia akan masak ala pakistan..fuhh..
terangkat abis neh..
aku pun x igt nama masakan dia neh so korang
tengok je la yer..hehe

ini macam nasi daging, sbb dalam dia banyak gila daging.

ini pulak nama dia Dam Kebab...daging hancur..sedap neh.

ini pula ini tenggiri, aku tak ingat nama dia.

ini pula ayam apa tah...pedas2 hujung lidah..

ini hidangan lengkap kami berbuka..lazat habis..
Thanks to Imran and wife Siti Sarah, for the delicious meals.
abis makan kami solat maghrib n bersantai kejap rehatkan
perut yang kenyang.hehe.

ini aku snap picca dari balcony rumahnya.Apartment mewah..yerdak
hehe.
Next.
Bulan lepas aku oustation gi Kuala Rompin.
Stay kat Rompin Beach Resort(RBR)
boleh la tahan kat sini.

ini ruang tidur RBR.

Ini ruangan perkarangan resort ini.cantik juga la.

Bilik aku mengadap swimming pool. tapi aku tak berkesempatan mandi.
Sini ada kelengkapan Gimnasium, Pusat Karaoke dan Dewan.
dan ada pantai..lupa nak snap pic pantai..

Tanpa diduga, bunyi bising di luar room aku..
ada sepasang burung Enggang..
wahh live aku tgk burung ni bebas tanpa kurungan.
Selalu tgk di zoo atau taman burung jer.
ok Selamat Berpuasa.
bigfoot: Rempah Cap O dah ada di Tesco2 di seluruh negara..hehe sila la dapatkan.
Rabu, 17 September 2008
Main masak-masak!!!!
Wahaha title macam tak serius je heheh
tapi betul weii,
aku n kawan2 main masak2..lalu bila sudah selesai masak
kami makan ooo..
yeah itula aktiviti kami ketika berbuka puasa weekend lepas.
main masak-masak..heheh
apa kami masak untuk berbuka puasa,sila lihat foto2 yang telah disnap itu.
anak2 teruna yang masak untuk 6orang makan.

Ikan Kerapu Sweet Sour(aku masak neh)wahaha.
Yang menggorengnya ikan, insan lain(Poseng diberi nama)

Ayam Masak Lemak (ini Poseng yang masak)

Ini Kerabu Kangkung(aku masak wahahah)
dorang kata macam ulat..hampeh tul.tapi korang telan licin jugak.kan.kan.
Dish neh kalo kat Eden Restaurant@KLIA mau RM17.
ini masak sendiri kira just RM3 je.

Ini Udang Goreng Tepung..(Mus n Fat yang masak)
setelah aku mengajar dorg kupas udang kasi cantik.
cantik kan udang tu..wahahah.

Ini Telur Bistik (Mus n Poseng punya resipi)
telan jer...wahahha

Ini adalah hidangan lengkap kami. Tetap juga beralaskan paper lama.
hehe..anak2 bujang la katakan.Makan dengan puasnya..Syukur
Alhamdulillah.
bigfoot: Kepada Bai..nanti la aku wat tagged ko ya ..tak sempat aku nak selitkan.hehe.
tapi betul weii,
aku n kawan2 main masak2..lalu bila sudah selesai masak
kami makan ooo..
yeah itula aktiviti kami ketika berbuka puasa weekend lepas.
main masak-masak..heheh
apa kami masak untuk berbuka puasa,sila lihat foto2 yang telah disnap itu.
anak2 teruna yang masak untuk 6orang makan.

Ikan Kerapu Sweet Sour(aku masak neh)wahaha.
Yang menggorengnya ikan, insan lain(Poseng diberi nama)

Ayam Masak Lemak (ini Poseng yang masak)

Ini Kerabu Kangkung(aku masak wahahah)
dorang kata macam ulat..hampeh tul.tapi korang telan licin jugak.kan.kan.
Dish neh kalo kat Eden Restaurant@KLIA mau RM17.
ini masak sendiri kira just RM3 je.

Ini Udang Goreng Tepung..(Mus n Fat yang masak)
setelah aku mengajar dorg kupas udang kasi cantik.
cantik kan udang tu..wahahah.

Ini Telur Bistik (Mus n Poseng punya resipi)
telan jer...wahahha

Ini adalah hidangan lengkap kami. Tetap juga beralaskan paper lama.
hehe..anak2 bujang la katakan.Makan dengan puasnya..Syukur
Alhamdulillah.
bigfoot: Kepada Bai..nanti la aku wat tagged ko ya ..tak sempat aku nak selitkan.hehe.
Sabtu, 13 September 2008
Katakan TIDAK kepada mereka!!!!
Aku balik office terus ke bazaar ramadhan.
Sampai rumah buka TV. Sambil tukar-tukar channel.
terpaku sebentar di saluran AstroRia.
Apa kebendanya ni...
selebriti-selebriti astro tengah dok joget lambak atas pentas.
Ok fine..then aku tengok la sempena apa nak jogek2 neh
Marhaban di Astro.. okeyyy..
dengar pulak lagu apa nak dijogetnya
oooo tengah berzikir kepada Allah rupanya...
ish ish ish....heran aku...mazhab apa la orang2 astro ni ikut ya...
joget2 sambil memuji Allah.
jahil? entah la... bodoh? entah la.. tak tahu? entah la..
tepuk dada tanya iman.

ada lagi pula, satu program kuiz lawak baban.
aku pun tak tahu menda apa yang disoalnya.
sampai berkerut-kerut dahi peserta-peserta tengah pikir.
menguji minda betul.
almaklum jawapan mmg tidak ada dalam
Perpustakaan Negara.
kalau cari memang tidak jumpa..
dapat jawab, uihhh bersorak bagai nak rak..
rupanya
berjaya meneka album artis bla bla bla...
menguji minda betul

Haa ada lagi pulaaa, satu game show baru.
Dapat tembus lubang..dapat la duit.
kalau tidak, jatuh dalam air.
perlu ke aku ketawa, perlu ke aku kasihan, entah la...
sekarang banyak game show baru menguji IQ.
Memikir macam mana nak tembus lubang.
aku pun ada bangkitkan soal ini dengan kawan2..
diorg kata "Ala game show untuk hibur2".
okay aku setuju.. tetapi bila ada peserta wanita?
rasanya game show ini tidak sesuai untuk wanita.
kalau nak juga sesuaikan, tukar pakaian renang tu.
cari baju renang muslimah..=P

Haa ini lagi best,
game show terbaru dari yang baru,
memulas otak pikir lirik lagu.
Betterkan anda-anda semua hafal lirik lagu dari sekarang
tau tau untung dapat rm1juta.
almaklum ibubapa sekarang berbangga anak-anak
mereka dapat menghafal lirik lagu
daripada menghafal
doa-doa untuk kesejahteraan keluarga
mahupun surah-surah lazim.yerdak? hehe
Sampai rumah buka TV. Sambil tukar-tukar channel.
terpaku sebentar di saluran AstroRia.
Apa kebendanya ni...
selebriti-selebriti astro tengah dok joget lambak atas pentas.
Ok fine..then aku tengok la sempena apa nak jogek2 neh
Marhaban di Astro.. okeyyy..
dengar pulak lagu apa nak dijogetnya
oooo tengah berzikir kepada Allah rupanya...
ish ish ish....heran aku...mazhab apa la orang2 astro ni ikut ya...
joget2 sambil memuji Allah.
jahil? entah la... bodoh? entah la.. tak tahu? entah la..
tepuk dada tanya iman.
ada lagi pula, satu program kuiz lawak baban.
aku pun tak tahu menda apa yang disoalnya.
sampai berkerut-kerut dahi peserta-peserta tengah pikir.
menguji minda betul.
almaklum jawapan mmg tidak ada dalam
Perpustakaan Negara.
kalau cari memang tidak jumpa..
dapat jawab, uihhh bersorak bagai nak rak..
rupanya
berjaya meneka album artis bla bla bla...
menguji minda betul
Haa ada lagi pulaaa, satu game show baru.
Dapat tembus lubang..dapat la duit.
kalau tidak, jatuh dalam air.
perlu ke aku ketawa, perlu ke aku kasihan, entah la...
sekarang banyak game show baru menguji IQ.
Memikir macam mana nak tembus lubang.
aku pun ada bangkitkan soal ini dengan kawan2..
diorg kata "Ala game show untuk hibur2".
okay aku setuju.. tetapi bila ada peserta wanita?
rasanya game show ini tidak sesuai untuk wanita.
kalau nak juga sesuaikan, tukar pakaian renang tu.
cari baju renang muslimah..=P
Haa ini lagi best,
game show terbaru dari yang baru,
memulas otak pikir lirik lagu.
Betterkan anda-anda semua hafal lirik lagu dari sekarang
tau tau untung dapat rm1juta.
almaklum ibubapa sekarang berbangga anak-anak
mereka dapat menghafal lirik lagu
daripada menghafal
doa-doa untuk kesejahteraan keluarga
mahupun surah-surah lazim.yerdak? hehe
Ahad, 7 September 2008
Rempah Cap O!!..hehehe
Kalo aku balik Kedah kan,
opismate aku mesti akan memesan aku belikan
dia rempah Cap O.
sebab rempah ni tidak ada dijual di daerah Selangor..
mahupun di Kuala Lumpur, hanya di Kedah sahaja dan daerah terdekat.
kawan aku ni asalnya johor. So kalo dia balik Johor dia akan
suruh ibunya masak pakai rempah ini.
wife dia pun sudah pandai masak pakai rempah neh.

aku ga tahu di mana hebatnya rempah nie..
sebab mmg di rumah aku di Kedah, mama pun
masak pakai rempah Cap O..
"pegi market belikan rempah cap O tau..tak mau rempah lain"
"kalo xda ja baru beli jenama lain"
apa kata kalo anda semua ke kedah cari la rempah ni..
rempah Cap O, cuba try,pelbagai rempah ada,
dari kari ayam sampai ayam masak merah..
mana tau jatuh cinta dengan rempah ni
mcm kawan aku.
sedap dimasak untuk berbuka
heheh
Next

ini pemberian dr zarith...terharu den..
anda suka baca blog den yor..hehe
nanti aku passing kat teman2 yang lain pulak ya..hehe
big foot: kalo anda nak aku kirim "sample" rempah cap O, bleh je..kasi alamat ya
aku postkan..b_bashed@hotmail.com
opismate aku mesti akan memesan aku belikan
dia rempah Cap O.
sebab rempah ni tidak ada dijual di daerah Selangor..
mahupun di Kuala Lumpur, hanya di Kedah sahaja dan daerah terdekat.
kawan aku ni asalnya johor. So kalo dia balik Johor dia akan
suruh ibunya masak pakai rempah ini.
wife dia pun sudah pandai masak pakai rempah neh.

aku ga tahu di mana hebatnya rempah nie..
sebab mmg di rumah aku di Kedah, mama pun
masak pakai rempah Cap O..
"pegi market belikan rempah cap O tau..tak mau rempah lain"
"kalo xda ja baru beli jenama lain"
apa kata kalo anda semua ke kedah cari la rempah ni..
rempah Cap O, cuba try,pelbagai rempah ada,
dari kari ayam sampai ayam masak merah..
mana tau jatuh cinta dengan rempah ni
mcm kawan aku.
sedap dimasak untuk berbuka
heheh
Next

ini pemberian dr zarith...terharu den..
anda suka baca blog den yor..hehe
nanti aku passing kat teman2 yang lain pulak ya..hehe
big foot: kalo anda nak aku kirim "sample" rempah cap O, bleh je..kasi alamat ya
aku postkan..b_bashed@hotmail.com
Isnin, 25 Ogos 2008
Sepanjang Piala Malaysia. Kedah vs Selangor.
Ini kisah,
aku dah peram dekat 4hari..hehe
Sebelum nie tak sabar aku nak tnggu
Sebelum nie tak sabar aku nak tnggu
final Piala Malaysia,
sudah ku agak team Kedah akan masuk final Piala Malaysia sekali lagi.
so hari yang ditunggu telah tiba,
match diadakan di Stadium Bukit Jalil,
nak masuk kena la pakai tiket,
tapi selamat aku ada kad jemputan itupun sbb aku ikut abah aku..
sudah ku agak team Kedah akan masuk final Piala Malaysia sekali lagi.
so hari yang ditunggu telah tiba,
match diadakan di Stadium Bukit Jalil,
nak masuk kena la pakai tiket,
tapi selamat aku ada kad jemputan itupun sbb aku ikut abah aku..
hehehe
bleh gak aku makan free skali..
Ini kerusi-kerusi VIP...aku dok cni a...so aku nak melompat-lompat
ketika goal pun kena sopan-sopan..wahahah. kadang-kadang tersasul gak.
aku duduk sebelah YB ADUN Yan n YB Parlimen Baling..nuu mai Kedah nuu..
hehehe..
Kedah kan Kerajaan Negeri dah lain..
hehe aku pun kena la sopan...gegege.
Ini aku mau tunjuk berbedaan antara 2 penyokong pasukan.
Sebelah kiri suppoter Red Giant(MerahKuning)
sebelah kanan supporter KENARI(HijauKuning)
so siapa lagi keren? hehehe
Tak puas hati lagi...lihat lagi skali supporter HijauKuning neh...
hehe bykkan kan...masa tu aku rasa mcm aku di Kedah je..wahaha.
ada jugak aku sempat bual ama kakak supporter RedGiant, dia kata masa dia
naik tren LRT Putra mau ke Stadium Bukit Jalil..macam kat Kedah..
penuh HijauKuning...heheheh..
Ini masa team Kedah udah selesai panaskan badan.
Ini masa Sultan Kedah n Raja Muda Selangor turun ke padang untuk
diperkenalkan dengan pemain-pemain.
Ini semasa selesai permainan Kedah menang 3-2 dan Piala Malaysia milik Kedah lagi.
sebab Sultan n Raja Muda bangun so kami hadirin pun kena la berdiri.
Alamak gambar Raja Muda Selangor agak kabur..
Maafya aku tak dapat snap gambar
semasa permainan berlangsung..iya kusyuk melihat permainan maaa..
Ini masing2 rebut mau snap gambar Sultan.
Dan akhirnya Sultan Kedah dan Raja Muda Selangor berangkat pulang.
Kiri Sultan Kedah n kanan Raja Muda Selangor.
Angkat sembah sambil snap pic..heheh
bigfoot: lappy aku tak sempat repair lagi...
Langgan:
Catatan (Atom)
Rollney, One of The best Ice Cream
Weekend lepas, saya dan isteri ke Sunway Pyramid. Tujuan ke sana nak cari makan malam. Dan selepas selesai makan makan , kami gerak m...
-
Beberapa ketika dulu aku terkedu oleh mereka yang bangga menjadi ANAK BANDAR .. dengan bangganya dorang tempelak muka aku:: "Sedar la d...
-
Akhirnya aku dapat online kembali setelah connection problem... naik hantu aku dekat rumah.. online dekat office susah sket mau update blog ...
-
Wahahhaha aku sangat happy!!!! Kedah jadi Juara Piala FA untuk ke-2 kalinya.. permainan yang cukup mantap ini gambar-gambar masa aku snap se...















