Riwayat Al-Tabrani "3 perkara yang boleh mengeratkan persahabatan dgn saudaramu iaitu memberi salam kepadanya apabila bertemu,menyediakan tmpt duduknya dlm suatu majlis dan panggillah dia dgn nama yg disenanginya."
Riwayat Al-Bukhari & Muslim "Jika kamu bertiga maka janganlah 2 daripada kamu bercakap-cakap meninggalkan yang ketiga kerana perbuatan begini akan mendukacitakannya."
Riwayat Ahmad & Tarmizi "Sesiapa yang menolak kata-kata buruk terhadap kehormatan diri saudaranya, nescaya Allah menolak api neraka dari mengenainya pada hari kiamat."
=)
Selasa, 21 April 2009
Rabu, 15 April 2009
Hantu air aku begini!!!!
Waktu kecilku selalu dimomokkan dengan cerita2 hantu dan seram
oleh pengasuhku.waktu umur aku 9 tahun..berbelas tahun yang lalu.
sebelum ke sekolah waktu petang, pasti pengasuh ku akan bercerita
mengenai kampung dia.
pengasuh kami adik beradik ini orang melayu.
asal di kawasan kampung di kuala kedah nun jauh ke dalam.
aku rasa sebab selalu disuap dengan cerita-cerita begini kot
aku jadi fall in love dgn segala perkara mistik ini..
wahahaha..bangang.
yang masih fresh di kepala otak aku ne,
pasal hantu air....=P
hantu air rupa mcm mana la yer..aku pun tak tau..
dia kata remaja kampung dia selalu je lemas..
kalo nak cari kena pakai pukat n jaring sbb nak tarik
mayat naik..
asal jumpa je pasti mayat2 itu akan bengkak2..
seperti lebam kena tumbuk tu.
dia ada cerita juga,
waktu pak dia n dia pergi bersampan kat sungai,
tetiba sampan mereka lagi tenggelam..bukan bocor, tapi seakan ditarik
dari bawah..mcm kena suck tu..
pastu pak dia suruh dia kencing dlm sungai tu..
nahh lepas kencing je..sampan tu naik balik..
kuang kuang...ntah la aku dgr ja..kagum tu..
hantu air tarik katanya..
dalam kepala hotak aku ne
dok bayang la hantu air ni kepala dia mcm alien, telinga capang,
kaki n tangan dia mcm kaki itik..kehkehkeh..
kalo korang hantu air korang macam mana lak?
oleh pengasuhku.waktu umur aku 9 tahun..berbelas tahun yang lalu.
sebelum ke sekolah waktu petang, pasti pengasuh ku akan bercerita
mengenai kampung dia.
pengasuh kami adik beradik ini orang melayu.
asal di kawasan kampung di kuala kedah nun jauh ke dalam.
aku rasa sebab selalu disuap dengan cerita-cerita begini kot
aku jadi fall in love dgn segala perkara mistik ini..
wahahaha..bangang.
yang masih fresh di kepala otak aku ne,
pasal hantu air....=P
hantu air rupa mcm mana la yer..aku pun tak tau..
dia kata remaja kampung dia selalu je lemas..
kalo nak cari kena pakai pukat n jaring sbb nak tarik
mayat naik..
asal jumpa je pasti mayat2 itu akan bengkak2..
seperti lebam kena tumbuk tu.
dia ada cerita juga,
waktu pak dia n dia pergi bersampan kat sungai,
tetiba sampan mereka lagi tenggelam..bukan bocor, tapi seakan ditarik
dari bawah..mcm kena suck tu..
pastu pak dia suruh dia kencing dlm sungai tu..
nahh lepas kencing je..sampan tu naik balik..
kuang kuang...ntah la aku dgr ja..kagum tu..
hantu air tarik katanya..
dalam kepala hotak aku ne
dok bayang la hantu air ni kepala dia mcm alien, telinga capang,
kaki n tangan dia mcm kaki itik..kehkehkeh..
kalo korang hantu air korang macam mana lak?
Ahad, 12 April 2009
Cuti-cuti 5star...
Percutian 5 Stars aku dgn famili di Langkawi...syiok abis..
dengan layan best...check in..takyah di receptionist..




register kat bilik..
before that..di jetty ada pulak orang jemput...
orang resort jemput..wa layan beb..
pastu layan di private beach..


fuh dah la pantai dia pasir putih cantik..
tgk sunset pun terangkat abis..



semua inclusive...
wa makan smua dlm fridge dia tu..
jeng jeng jeng
walopun dah byk kali ke Langkawi,
sbb best tgk laut...
so ini pic yang aku akan share ngn korang smua.
gi Underwater World Langkawi, Cable Car Langkawi, Telaga Habour
dinner di Nelayan yang tak boleh dilepaskan.
acapkali mai Langkawi, mesti akan ke Restaurant Nelayan.(ramai orang)
dengan layan best...check in..takyah di receptionist..




register kat bilik..
before that..di jetty ada pulak orang jemput...
orang resort jemput..wa layan beb..
pastu layan di private beach..


fuh dah la pantai dia pasir putih cantik..
tgk sunset pun terangkat abis..



semua inclusive...
wa makan smua dlm fridge dia tu..
jeng jeng jeng
walopun dah byk kali ke Langkawi,
sbb best tgk laut...
so ini pic yang aku akan share ngn korang smua.
gi Underwater World Langkawi, Cable Car Langkawi, Telaga Habour
dinner di Nelayan yang tak boleh dilepaskan.
acapkali mai Langkawi, mesti akan ke Restaurant Nelayan.(ramai orang)
Khamis, 9 April 2009
Ruang waktu untuk berehat...
Kini kerja yang banyak membuatkan aku stress,
berkata yang bukan-bukan, merapu jer..
aku bila stress mula la mulut aku tak henti bercakap..hehe
maaf la kepada my officemate, aznim n simon..
korang telah menjadi mangsa pilihan aku meluahkan stress aku..
hehe. thank you so much once again.
Projet di MediaPrima buat aku stress.
Dah naik muak aku uruskan projek ne.
aku dah xsabar agar projek ni cepat2 abis..aku nak projek baru.
Boss, saya sgt menyesal ambil projek ini..
pak guard2 kat Sri Pentas pun dah kenal aku,
mana taknya dok hari2 muka aku kat sana.
aku pun naik bosan.
nak jugak goyang kaki relax..heheh
tp kadang kalo xda keja jadi bosan pula..
naik beku kebosanan..
ada byk keja stress, xda keja jadi bosan..mcm mana..
apapun aku happy dgn suasana opis..
syok..
berkata yang bukan-bukan, merapu jer..
aku bila stress mula la mulut aku tak henti bercakap..hehe
maaf la kepada my officemate, aznim n simon..
korang telah menjadi mangsa pilihan aku meluahkan stress aku..
hehe. thank you so much once again.
Projet di MediaPrima buat aku stress.
Dah naik muak aku uruskan projek ne.
aku dah xsabar agar projek ni cepat2 abis..aku nak projek baru.
Boss, saya sgt menyesal ambil projek ini..
pak guard2 kat Sri Pentas pun dah kenal aku,
mana taknya dok hari2 muka aku kat sana.
aku pun naik bosan.
nak jugak goyang kaki relax..heheh
tp kadang kalo xda keja jadi bosan pula..
naik beku kebosanan..
ada byk keja stress, xda keja jadi bosan..mcm mana..
apapun aku happy dgn suasana opis..
syok..
Rabu, 18 Mac 2009
Aku di Dusun Pak Aku!!!
Sekarang aku lagi on leave.
bercuti rehatkan minda aku.
kuang kuang,
aku ikut abah aku gi dusun dia,
tgk2 berkembangan pokok2 buah kat situ.
meh aku perkenalkan dgn sebahagian pokok2 yang ada.
ini view dari atas dusun tu..tinggi oo.luas.


Di atas adalah buah pokok jering...

haa ini pulak..bunga manggis yang baru nak berputik..
syoknya ni time nak kait buah manggis..

dan ini pula bunga buah durian, king of fruit..wangi oo bau dia.
Yang sebelah itu buah yg masih baby..hehe.

yang ini pula bunga buah dukong..mercik orang kata bunga dia..

ini bunga buah limau nipis...bau dia pun harummm..wangi oo.

tetiba ada pulak tupai hutan..hihih dlm sangkar..
suka tupai ni curi2 makan dan
yang sebelah tu burung serendik@kenari..hihi...
suka makan curi2 jugak..
bercuti rehatkan minda aku.
kuang kuang,
aku ikut abah aku gi dusun dia,
tgk2 berkembangan pokok2 buah kat situ.
meh aku perkenalkan dgn sebahagian pokok2 yang ada.
ini view dari atas dusun tu..tinggi oo.luas.


Di atas adalah buah pokok jering...

haa ini pulak..bunga manggis yang baru nak berputik..
syoknya ni time nak kait buah manggis..

dan ini pula bunga buah durian, king of fruit..wangi oo bau dia.
Yang sebelah itu buah yg masih baby..hehe.

yang ini pula bunga buah dukong..mercik orang kata bunga dia..

ini bunga buah limau nipis...bau dia pun harummm..wangi oo.

tetiba ada pulak tupai hutan..hihih dlm sangkar..
suka tupai ni curi2 makan dan
yang sebelah tu burung serendik@kenari..hihi...
suka makan curi2 jugak..
Ahad, 8 Mac 2009
Selasa, 24 Februari 2009
1st time aku bergambar ngn KLCC..
Weekend lepas aku temankan
kawan2 aku iaitu opismate aku dari indonesia
gi KLCC..
Fahmi,Thaha,Sandy n Tama.
almaklum baru sampai KL..
jadi nak tgk KLCC,,so aku bawa la dorang gi tgk KLCC.
dan inilah pertama kali dalam idupku
bergambar berlatarbelakangkan KLCC.
wahahaha.
KLCC, KLCC, KLCC..
tapi cantik gak kan..
yg bestnya lagi...bleh lak mat2 salleh...duduk2 melepak..
melanguk dan mendongak sambil menerung KLCC tu
heran aku..apa yg dorang tenungkan...hehe..


gi KLCC..
Fahmi,Thaha,Sandy n Tama.
almaklum baru sampai KL..
jadi nak tgk KLCC,,so aku bawa la dorang gi tgk KLCC.
dan inilah pertama kali dalam idupku
bergambar berlatarbelakangkan KLCC.
wahahaha.
KLCC, KLCC, KLCC..
tapi cantik gak kan..
yg bestnya lagi...bleh lak mat2 salleh...duduk2 melepak..
melanguk dan mendongak sambil menerung KLCC tu
heran aku..apa yg dorang tenungkan...hehe..


Langgan:
Catatan (Atom)
Rollney, One of The best Ice Cream
Weekend lepas, saya dan isteri ke Sunway Pyramid. Tujuan ke sana nak cari makan malam. Dan selepas selesai makan makan , kami gerak m...
-
Beberapa ketika dulu aku terkedu oleh mereka yang bangga menjadi ANAK BANDAR .. dengan bangganya dorang tempelak muka aku:: "Sedar la d...
-
Akhirnya aku dapat online kembali setelah connection problem... naik hantu aku dekat rumah.. online dekat office susah sket mau update blog ...
-
Wahahhaha aku sangat happy!!!! Kedah jadi Juara Piala FA untuk ke-2 kalinya.. permainan yang cukup mantap ini gambar-gambar masa aku snap se...
