Rabu, 28 November 2007

Ku Kapankan Otakmu,Tanganmu dan Seluruh Tubuhmu!!!!

Salam wat semua teman-teman, baru skrg semangat kembali utk menulis. Rasa segarla pulakkan sbb pakai blog baru.hikhik.

Baru-baru nie aku dpt 'contact' ngn kwn lama skul menengah aku dulu. Lama betul xjumpa dia. Tp dulu pun xda rapat mana pun, tegur2 mcm tu ja. Dia 'call' aku ajak kuar 'lunch', sambil tu bleh sembang2 pasal 'business' kitaorg. Aku ok ja.

Pastu byk gakla yg kami bualkan, almaklum masing2 ada crita tersendiri.. Tau2 makin lama makin byk gak la crita dia di buka. satu-satu. Terkasima aku mendgr. Katanya lepas aku pindah skul lepas form4, dia rapat ngn kawan baik aku..kwn baik aku tula byk tulun dia...then mcm2 la berlaku...dan pada waktu sepanjang tahun form4 tu, idup dia xtenang, kononnya hasil buatan teman lelaki yang ditolak dicintanya..aku tanya dia.."sapa laki tu, aku kenal ka?", dia jawab"kalu aku bg tau nama dia mustahil ko xkenal".sambungnya lagi "Bandaraya kita ni xda la besar mana, dia mmg anak org besar2, ko kenal dia, dia pun kenal ko". Sentap..Aku mula la ligat berpikir, anak sapa?? laki tu kenal aku...??

Aku tanya la apa yg dak tu wat, dia kata sejak putus ngn laki tu mcm2 benda yg dtg dok kaco dia..pangge2 nama...kdg2 rasa mcm ada org ikut blakang..tuptup nampak mcm org melambai-lambai..dia kata ada gak masa rasa mcm nak bunuh diri... "Astaqfirullah hal azim" aku pun mengucap panjang..xkan la sampai mcm tu.

Dia kata dah byk dia jumpa pengamal ubat tradisional utk berubat..tp smuanya xberjaya. sampai jumpa ustaz harun din..ustaz tanya dia begitu n begini n semua yg ustaz tanya tu smuanya betul..then ustaz bagi la air penawar, seblum minum baca selawat n baca doa seikhlas hati. itu pun berkesan utk sementara.. dia kata kat aku lagi "Ko tgk badan aku nie, dari aku montel gebu..sampai kurus mcm ni aku merana".

dan jln terakhir dia cari, sampai gi jumpa seorg kiyai di indonesia. menurut kiyai, mesti dia nie baru lepas putus cinta sekian2 bulan..pastu kiyai kata lagi..kemungkinan besar dia nie dibuat org, laki tersebut. Kiyai kata laki tu guna sihir dari siam.. "Aku kapankan otakmu, tanganmu dan seluruh tubuhmu".... aku masa tu terkedu dgr dia brcrita.."Laki tu nak aku MATI ko tau, sampai ati laki tu wat aku mcm nie".."kadang-kadang aku bleh nampak ada benda yg bergerak bawah kulit aku".."selama ni aku kurg percaya ngn smua sihir2 n benda yg tahyul ni, tp bila kena batang idung sndiri baru aku rasa aku kena berhati2". "dan syukur Alhamdulillah,skrg aku dah bersemangat kembali utk truskan idup aku ni"....

Bagi aku, dlm dunia nie..sebaik n bersih manapun muka insan tu, tak menggambarkan apa isi hatinya.

Tiada ulasan:

Rollney, One of The best Ice Cream

Weekend lepas, saya dan isteri ke Sunway Pyramid. Tujuan ke sana nak cari makan malam. Dan selepas selesai makan makan , kami gerak m...