Isnin, 29 Oktober 2007

::Antara Khayalan dan Realiti, Kuntilanak, Pocong dan Jin ::

Selamat Menyambut Tahun Baru 1428H kepada teman2 seagamaku.. okay kali nie kita masuk balik citer lama2 kita..hehe.. ini citer bab kawan2 aku yg masuk alam jin tu..bukan sekadar cerita dorg yg disampaikan kpd aku..tapi masa tu, aku pun ada d sisi mereka2 yg masuk..aku?? hehe tak masuk, gementer...almaklum darah gemuruh..hehe ..mmm..mlm tu..sorg2 aku tgk kwn aku masuk alam sblah sana dipimpim oleh seorg pegawai kampus(En. H) yg mampu berbicara ngn alam jin...mmm susahkan korg nak caya...tp percayala..mmg dorg masuk..

mlm tu kami berkumpul dlm bilik mesyurat kecil..mmg ramai la kami lebih kurg 10org mcm tu, lelaki n prempuan.. tp mlm tu aku agak lambat sket 'join' sbb ada hal2 mustahak yg perlu diselesaikan...

so perjalanan pertama dimulakan ngn kawan aku yg perempuan....mmg brani abih la kwn aku sorg nie..sbb dia mmg niat nak tgk sendiri benda2 yg selama ni org jarang2 nampak n kdg2 suka kacau kita manusia nie..lepas baca beberapa ayat suci dia berjaya masuk, dia mula berjalan...tp pantang larang...mulut hendaklah sentiasa tidak putus2 sebut nama Allah..hanya Allah saja yg dpt tulun...kami yg lain stil brada dlm bilik tu..kwn aku ni mmg berjalan tp 'roh' dia ja..badan stil kat bilik tu..hehe unik tak..hehe..ala..mcm org tido la..

so dia akan berckp la apa yg dia nampak n dia jumpa...kwn aku ni tak gi sorg sbb takut sesat, so diteman bersama En.H tadi..tp menurut kwn aku ni dia mmg tak nampak pun En.H ni..walopun En.H berkeras kata dia ada bersama..Kwn aku kata dia mcm berjalan sorg2..tu yg takut tu..so dia nampak la..mcm2..1st skali..kalu tak salah aku..lembaga hitam..dlm tandas sebelah bilik kami duduk tu..hitam sangat..tak nampak muka..sbb benda tu asyik tunduk ja muka dia...kwn aku bagi salam..benda tu diam jer..tunduk jer muka..so kwn aku tegur la lebih kurg begini.."jika kamu tiada urusan disini pergi lah kamu dari sini"...tuptup benda tu hilang...kami yg lain masa tu..tobat takmau masuk tandas tu dah..hehe..tp En.H kata benda tu tumpang lalu kejap jer..so kurg la sket seramnya..

Kwn aku berjln lagi..dia kata nampak mayat tp tong sampah..biar betul... katanya org mati masa mula buat bangunan asrama tu..hemm yg ni aku tak pasti...no komen... then dia masuk asrama prempuan.. n nampak ada 2 ekor lembaga tgh korek2 tong sampah..aiya mkn sampah ker.. kwn aku tak tegur sbb yg ni mcm gerun jer nampak katanya..

then dia nampak sekeluarga Jin..katanya sbb ada 'baby'..so panggil keluarga la..masa tu kami agak mesti itu baby yg kena buang kat tong sampah asrama dulu tu.. so kami suruh la dia tanya sapa yg buang baby tu...menurutnya jin2 mmg nampak..tp taknampak muka..sbb dia tunduk bawah so tak nampak muka... kwn aku nie berjalan lagi..sampai la kawasan masjid UMS..dia kata kat situ rupanya perkampungan Jin2 Islam..luas kawasan dia....bagi aku..patutla pokok2 mcm takmau tumbuh jer...kampung 'org' rupanya..hehe..kat situ kwn aku ada la jumpa ngn ketua kat c2..bagi salam gitu2 jak rasanya..aku citer balik jer so tak brapa igt apa yg berlaku sebenarnya..pastu dia berjalan lagi...walopun realitinya kwn aku ni tak bergerak pun..mmg nampak dia penat la berjalan..last skali paling best dia sesat masuk dlm gua..heheh..realitinya situ Sekolah Kejuruteraan dan Teknologi Maklumat..mmm alam sblah sana gua rupanya..menurut En.H, gua tu dulu penuh ngn harta karun..gitu..tapi dah diambil oleh bomoh2 sekitar yg mampu masuk ke alam jin nie..hemm.. best la pak2 bomoh tu..hehe..ok itu baru sorg kwn aku..ada lagi yg lain..nanti aku citer lagi...

Tiada ulasan:

Rollney, One of The best Ice Cream

Weekend lepas, saya dan isteri ke Sunway Pyramid. Tujuan ke sana nak cari makan malam. Dan selepas selesai makan makan , kami gerak m...