Isnin, 29 Oktober 2007

Ko Tau Dalam Tangkal Ada 'Jin' !!!

Sbab byk sgt benda histeria,misteri2 ni kami2 fasilitator ni pun mula la berpikir secara keras,kritis n halus..hehe..napa kita tak penah pun kena kacau2 n mahupun nampak benda2 ni..apasal dak2 platih nie jer yg kena n nampak..peliknya..

So bila dipikirkan lagi...timbul lak idea antara kami ---haa...kot diorg bawa tangkal n mengganggu penghuni yg kat cni...----bijak gak kawan2 aku ni berpikir luar kemampuan diorg.. hehe.. so ada gi rujuk ngan Pakcik Bomoh Kg Likas..dia jawab...mmg ya... ooo sudah...

Mlm tu aku buat 'recall' n maklumkan kpd smua dak2 platih laki n gals.."Ujung minggu nanti pulangkan semua brg2 yg pelik2 yg parents atau ahli keluarga korg bg" . n pastu Aku dpt tau mcm2 ada...Ada tangkal bentuk kayu,cincin, gelang n macam2 la..yg lebih truk dak2 nie tak tahu langsung tujuan family diorg bagi..ada kata yg harta keluarga..nenek bg..bapa bagi adiah..n mcm la..haa lagi satu pemanis.. nak tau dlm pemanis tu ada apa...heheh pontianak..hehe ((jgn lak terpengaruh dgn crita pontianak harum sundal malam tu..tu hanya crita dlm filem..n crita2 mcm mana pontianak terjadi lak yg konon dr pompuan mengandung la..apa la..itu hanya la teori sahaja semata..aiseh heheh..crita org2 kg..nak puaskan ati org len..hehe..))

ok aku sambung balik..bila kami dah tau punca ...kisahnya jin yang dlm tangkal menggangu jin2 yg hidup di kawasan UMS tu..haaaa jgn salah paham lak...kem PLKN masa tu tahun 2004 kan buat d U..UMS la kalu d Sabah..jeng jeng...bagi student UMS jgn lak kata korg tak tau langsung pasal banjaran jin UMS tu.. nak tau lanjut nanti aku crita bab tu lak ok...

Asal ada histeria trus kami tanya dak2 ni kalu diorg ada pakai apa2... wah makin pakar kami2 nie..hehe..dan bila sebut pasal tangkal n cincin..teringat satu pristiwa ni mmg takkan lekang dari otak aku mahupun fasilator2 yg d kem wawasan ovai ambilan 3.. sbb sorg platih gals ni ni telah buat "sesuatu" yg tidak dapat diterima oleh bapa dia, bapa dia antar "khadam" nak ganggu dia masa d PLKN.."sesuatu" tu berlaku semasa dlm PLKN n "sesuatu" tu tak dpt aku citerkan kat cni sbb ia isu yg sgt sensitif.. proses mula dia kena kacau sampai nak sembuhkan dia mmg menjadi cabaran kepada kami semua..sbb hampir 24jam kena kawal dia..ada satu kali tu dia terjun dari bas yg masih bergerak..fuh slamat la idup..n lompatan dia cukup cantik..so nak rekeman kat Dato' Azalina masukkan nama dak ni dlm atlit lompat jauh..hehe...ada satu kali tu lak dia berlari turun bukit kat kg D tu.. ala yang penuh belukar..batu n curam tu..korang bayangkan dia berlari..org gila pun pikir 2, 3 kali kalu nak lalu situ..hehe..itu masa awal2 mmg dia kuat..tp bila masa dia lemah2, mmg lemah, betul2 lemah..baring jer keja...ada la antara fasilitator gals yg amik responsibility nak jaga dak ni...kawan aku ni mmg aku respect kat dia..mmg dia seorg yg kuat n tak putus asa nak jaga dak ni.. tp yg silap besar yg kwn aku ni buat---cincin yg dak tu pakai yg kononnya dlm tu ada jin penjaga dak ni merangkap "khadam" bapa dak ni...fuh panjangnya..heheh--kwn aku ni buang dlm tong sampah pejabat...heheh aduh..napa la kwn aku bijak pandai sungguh.. benda camtu ko buang dlm tong sampah ..mcm bleh selesai jer masalah dak nie.hehe.. kami try cari balik tp mmg cincin tu dah xda..mgkin Makcik Cleaner dah buang.. harus.. sampai satu masa tu mmg dah kronik sgt..kami minta tulun sgala ustaz yg ada d KK masa tu..sayangnya smua tolak ,diorg ckp xda pengalaman nak handle..(rakan2 UMS aku tau apa korang pikir..dah aku tulih atas tu kan smua ustaz tolak..takyah la nak rekeman kan sesapa...) sampai kami pegi kat pejabat agama islam sabah..pun xda.. sampai diorg pun import org luar..dari cara Ustaz tu bckp mmg org Indon la.."ubat" ustaz bg tu mmg berkesan tp ptg tu ja mlm makin serius jd dia..kami yg len mmg dah tak tahan.. tp yg lg cian..kwn aku yg pikul responsibility tu..stil jaga dak ni..Sblum tu, kan ada gak kwn aku dari pejabat pengurusan yg atas, alaa yg aku tabik spring sbb kewarakan dia tu..haaaa..dia pun ada tulun tp mmg penat kwn aku ni xdpt buat papa..

sampai ada satu peringkat tu dak platih ni kata kat kakak fasi yg jaga dia yg jin tu kata dia nak cari kawan aku yg warak ni n "Kakak H, dia nak cari abang B n abang bash, kak tulun diorg..kctau dorg cepat" lebih kurg cam tu la dak tu kata...tapi jin tu cari aku??? AKU . masa tu aku tak tau nak pikir apa dah..patut ker aku gembira..sampai famous sgt aku ni,jin pun cari aku....waaaaaaaa gila ke apa . Aku mmg tak senang duduk la masa tu..tp aku bersyukur la ssgt sbb xada papa lps tu...tp kwn aku yg warak ni ada la kena kacau gak..tp biar la kat dia ..asalkan aku selamat sudah..hehe..jahat gila aku ni .

Ada satu mlm tu keadaan dah kronik sampai kawan aku yg fasilitator pompuan ni iaitu H ni menangis ..mcm dah putus asa n kata dia dah penat n takut tak leh bertahan..dia kata dia dah lemah sesgat..mcm benda tu nak menang....aku pun tgk keadaan dia camtu pun bimbang gak..aku ckp kat dia "Ko kena kuat, ko jgn putus asa..ko bukan sesorg hadapi dia, kami ada ..kami akan bantu ko, kami takkan tinggalkan ko..jgn pikir ko lemah..benda tu mmg nak ko pikir camtu, antara fasilitator gals yg ada ko yg paling kuat" mmg realiti mmg dia yg paling kuat.. Satu mlm tu kami dah mcm bersedia buat sesuatu...kwn aku yg warak ni dtg n kata mlm ni kita "bakar" tangga tu..? "Bakar" tangga bukan apa sbb dak ni kata benda tu nak turun pakai tangga dari bukit turun ke lampu luar pejabat... Tangga mana kami nak "bakar"?? hehe Tangga yg tinggi lurus ,KG C/D tu heheh.. n bakar lampu luar pejabat kolej C.. kalu korg pikir kami bakar guna api mmg kami ni gila la..nak kena masuk lokap..uihhhhh klu bakar pakai api mmg kes polis la..ini bakar spritual punya..hehe..pakai air bacaan ayat suci yg kwn aku ni buat n campur limau nipis..

tepat jam 12mlm kwn aku dtg n tanya sapa nak ikut gi "bakar" tangga, 2 org katanya...hehe.. aku masa tu tgk la muka fasilitator lelaki lain sorg2...ewah2 mengelak nampak...tension aku..."aku yg kena pegi la nie".. pastu aku tanya sapa lagi nak gi ni...diorg rekeman la sorg lagi yg kuat iman...hehe..aku kuat iman ker..insyaallah la.. kami bertiga pun bergerak la ke tangga tu jam12mlm lebih2 sket..hehe..Kwn aku yg warak ni ajar la ayat apa nak d baca..pendinding diri katanya.... selangkah baca..selangkah baca..pastu sampai jer kaki kami kat tangga tu..Kwn aku kata "OK sedia semua..ok kita pijak tangga pertama" sebaik ja pijak.. Masyaallah....berdiri segala bulu roma aku...anjing menyalak bersahut2.....mmg jantung aku masa tu berdegup laju gila..mana lak dtg bunyi anjing ni.. yg paling best aku trus lupa nak baca apa...sudah..so aku baca la ayat2 apa yg aku ingat..

kaki kami trus melangkah dan melangkah tangga..keadaan masa tu mmg jd sunyi, bunyi anjing td tah ilang mana ...masing2 diam..kwn aku yg warak ni jer yg skali skala berckp sambil renjis2 air yasin...sampai tangga paling atas..n skrg kami nak turun tangga lak..n sampai separuh jln nak turun...air td abih..gitu.. "Sapa nak gi isi air ni, saya takleh bergerak" kata kwn aku yg warak ni ..sudah..aku ker..eeeeee tanak.. aku kata kat kwn aku yg sorg lagi ni.."ko junior aku,ko pegi isi air"..uihhh aku penakut ??..bukan la cuma gerun jer..yerla keadaan camtu mana leh tahan maaa... n alhamdullillah kami selesai "bakar" tangga n lampu td.. n lepas tu platih gals td smakin pulih sdikit..

So dari kisahnya smua ni..byk yg aku ringkaskan n ada yg aku tak masukkan..sbb byk sgt benda yg berlaku masa tu..so kwn2..elakkan dari pakai tangkal kerna itu benda yg syirik..nak tangkal pelindung ke apa...itu semua sesat..minta pelindung dari Allah..Tuhan Yang Memerintah seluruh alam..ok

Tiada ulasan:

Travelling to Seoul: Bercuti ke Seoul dengan kami.

Annyeonghaseyo!! Hello guys.. Kami ada berita baik untuk you all semua Kini KDT @koreadreamtrip nak kasi Promo FLAT RATE PRICE...