Isnin, 29 Oktober 2007

Napa Dia Merangkak!!!! ("o)


Lepas Gondrong, mula la bertubi2, hari2 mesti ada..xkira siang mlm..platih gals PLKN kena histeria...tp yg aku heran napa lak kakak2 fasilitator sorang pun tak kena..??? mungkin aku dpt simpulkan semuanya diorg ni kuat2 n xtakut mahupun gemuruh kat benda2 camni.. bangga aku ngan korunk semua .
Ada satu mlm tu...2 buah bas bawa platih PLKN balik dari aktiviti keagamaan diorg..n kami dpt emergency called dr fasilitator yg iring diorg kata..ada dak2 gals dlm bas kena histeria..gals yg sama..gondrong tu..tp yg lebih serius dia melarat kat 2, 3 org lagi...so kami bersedia d kem kediaman nak tolong diorg..sbb yg iring dak2 tu cuma 1org jer..cian member aku tu nak kawal keadaan dlm bas. sampai jer bas..fasi2 pompuan tulun bawa turun sorg2 yg lemah2, tak larat dah..penat menjerit dlm bas agaknya hehe.. kebetulan, ada la sorg pelatih lelaki ni nak tulun.. baik ati la kunun.. sebaik jer dia sentuh tgn dak pompuan tu trus jer dak laki ni melutut...aku masa tu tak perasan...sebaik jer dgr dak2 laki lain menjerit "Bang..bang..Samuel merangkak bang...dia merangkak!!!" haaaaaaa....punya la aku terperanjat..sudah....dak ni merangkak-rangkak..sambil sondol2 tanah..mcm dah haiwan berkaki empat...sbb aku taknak keadaan kecoh terus jer aku panggil membe2 aku, fasilitator lelaki, heret budak ni masuk pejabat pengurusan..tgkat atas pejabat dak2 gals yg empat org yang lemah, termasuk la Gondrong, kami letak satu bilik n tgkat bawah kami letak dak laki yg sorg ni..sbb yg pelatih gals xda msalah sgt,..kami tumpukan kat dak laki yg sorg ni...ebat betul dak ni menggelupur...kami 7 org lelaki semua pegang dia..mata budak tu mmg dia tutup rapat ..betul2 dia pejam mata...aku kata la "Samuel buka mata kamu...cepat buka...abg tau kamu dgr sora abg..lawan dia..buka mata kamu". Mmg gasak betul dak tu..dia geleng2 kepala...apa lagi kami buat la rutin yg selalu org kena rasuk2 ni..picit ibu jari kaki dia..n baca ayat Kursi...Yg nampak respon masa kami baca ayat Kursi..yg picit ibu jari kaki..ceh aku rasa xda papapun..kami bisik ayat Kursi kat telinga dia..mmg dia geleng2 kpla..aku rasa mgkin bacaan kami tak perfect sbb benda yg dlm dak ni taknak kuar.. tak lama median dgn sendiri dak laki tu sedar n bleh tanya "Apa abang2 semua buat kat saya ni???" ewah2 dak ni..kita penat2 tulun dia camtu dia balas..nak jer aku ketuk pala dia. Tp bertambah hairan aku ni tetiba lak dia lari sembunyi dlm meja pejabat..apa kehal dak ni.."Abang! saya taknak kuar bang..ada benda kat luar atas pokok mangga tu"..aku bergegas keluar nak tgk apa ada atas pokok tu..tp mmg takda papa..mgkin benda tu masih ronda2..tp xpa la dah abih masalah..
tp masalah len lak timbul..dak2 gals bilik atas ni mula menjerit balik..4 sekali gus..aduh gawat..tak lama median dgr lak ada dak gals menjerit kat luar pejabat..aduh bertambah gawat..mcm berjangkit2 lak..dah 4+1...pastu sorg lagi, sorg lagi,sorg lagi.. smua dah 8 org..aduh mmg gawat sgt..kami 14org fasilitator smua nak urus 8org..yang tenaga tah dtg mana..mmg tak menang tangan.. mmg kami mintak bantuan pegawai perubatan..diorg pun selain perubatan fizikal mmg tau skit2 bab perubatan halus ni..menjerit n trus menjerit..mmg mlm yg penuh tenaga panas mlm tu..pegawai atas semua turun mlm tu sbb nak tgk sendiri betul ke selama ni dok dgr histeria2 nie...diorg pun nak ketawa tgk dak2 tu menjerit..hehe..kami dah mati kutu dibuatnya..jln terakhir kami minta tulun bomoh kg likas..jgn risau tak pakai asap ok. kalu pakai asap ni confirm kawan c jin2 ni..tak main ok.. bomoh ni pakai ilmu silat lawan..mmg best gila tgk dia buat..tp agak brutal dan zalim..ehhe..kena tumbuk.tampar..pijak semua da..melayang dak2 gals ni kena..hehe

Tiada ulasan:

Rollney, One of The best Ice Cream

Weekend lepas, saya dan isteri ke Sunway Pyramid. Tujuan ke sana nak cari makan malam. Dan selepas selesai makan makan , kami gerak m...