Isnin, 29 Oktober 2007

'Gondrong' Itu Wujud ker??!!!

Tahun 2004 menggamit lagi perhatian aku...'Gondrong' satu perkataan yang tidak akan lekang dari kepala otak aku (tp bahasa indon maksud lain)..Mungkin aku suka amik tau benda-benda mistik nie..misteri2..seram2...cambest jer...hehe..
Malam tu cam biasa jaga dak2 pelatih PLKN..ronda2 kediaman diorg,tgk aktiviti diorg..takut ada yang buat benda tak senonoh...remaja la katakan..nafsu turun naik..Jam 9.00pm tiba masanya utk aku buat "recall" bunyinya cam rokol hehe..pelatih2 bratur dlm kumpulan masing n ketua blok akan semak nama sorg2..takut da yg ilang.. dlm dok berleter kat bebudak ni..selaku fasilitator..merangkap ketua fasilitator..aiseh...n aku dpt tau ada gak yang brani main 'spirit coin' ni..klu aku dpt tau sapa mmg ku sekeh kepala dak tu. Benda2 cam tu dak2 tu buat main..brani sgt.. abis recall aku lepas la dak2 tu awal..sbb cian lak tahan lama2.. tak lama median dgr la platih2 gals menjerit.."abg fasi!!!kak fasi tolong!!".. "celia"(bukan nama sebenar)"celia" .."dia ketawa sengsorang"...
Pulak dak..benda2 cam ni la yg aku malas nak kacau nie..bukan apa dah selalu sgt dak2 gals PLKN ni histeria..kejap menjerit..pastu ketawa..pastu diam..menjerit balik.. tp yg ni lain sket..Kami masa tu cepat la bergegas gi bilik dak tu..dia ketawa punya la happy cam happy sesgt..mengilai ketawa dia..cam dpt duit RM 1juta..happynya budak tu ketawa,...kami pun join la ketawa..sebab nampak lucu lak...hehe...Membe aku tanya la.."dik kenapa ko ketawa?"...pastu dak tu jerit sambil ketawa "Gondrong!!hahah".."Gondrong!!hahaha"..kami ketawa la dlm kehairanan..Membe aku tanya lagi" Gondrong tu apa?"...pastu nak tau dak tu kata apa..sambil ketawa happy menggilai.."Gondrong..Raja Iblis...hahhaha" membe aku masing2 termasuk la aku yg masuk lambat dlm bilik tu tersetap n trus diam.. sudah,..masing2 mula la rasa seram sejuk....
pastu dak tu trus diam sambil pandang muka kami sorg2 dgn mata mcm nak mkn org.......kami buat 'cool' sbb aku agak la benda tu saja nak mainkan kami fasi2 ni... so..

Tiada ulasan:

Rollney, One of The best Ice Cream

Weekend lepas, saya dan isteri ke Sunway Pyramid. Tujuan ke sana nak cari makan malam. Dan selepas selesai makan makan , kami gerak m...