Isnin, 29 Oktober 2007

Cuba Korg Tgk Atas Pokok.... \(',')/

Trima kasih kpd kwn2 yg ikut citer aku n yg share komen ngn aku.. so aku truskan ok..ngn citer Banjaran Jin UMS tu...

Hemm...benda2 cam ni..mmg susah kita nak caya. Sama la aku pun payah nak caya..sbb slama ni asyik dok dgr org citer jer...tp lps aku pengalaman sendiri,dgr,nampak n rasa so ada baiknya aku percaya sbb merekakan tergolong dlm golongan benda2 ghaib so wajib kena percaya..n dlm alQuran pun byk kali Allah sebut jin dan manusia,jin dan manusia..so mmg ada la jin tu d sekeliling kita.. kita mmg tak nampak.. Tentula ada sebab Allah hilangkan mereka dari pandangan kita...Sesungguhnya Allah sahaja Yang Mengetahui.

Ada satu mlm tu.. semasa Pakcik Bomoh Kg Likas ni dtg berubat budak2 histeria ni...ada la kawan2 aku tanya.."Pakcik, pakcik ada nampak ke benda ni?" n pakcik tu pun jawab "Kalu saya nampak, saya pun bleh terkencing". So simpulkan kat cni, dasyatnya muka jin2 ni sbb pakcik ni pun kata camtu.. actually jin2 ada pelbagai rupa n bentuk, ala yang nenek moyang kita bagi pelbagai nama2 tu.. so diorg ni menjelma la bagai d kata..kadang2 benda2 ni saja nak sakat kita manusia...takda la sampai membunuh, usik2 jer tupun sampai pengsan n deman2..heheh ..well hantu takpenah bunuh org pun...jgn la caya citer dlm tv tu...hehe..

yg dok menyesatkan iman kita tu syaitan dan iblis..yg dok sakat kita tu jin2 ni la..jin2 yg matang rasanya tak la nak kaco kita tp yg jahat laknat ni jin2 muda ni..ala cam anak muda kita ni...jin2 pun branak pinak..tp igt jgn skali2 percayakn jin2 ni...sebaik-baik jin sejahat-jahat manusia... ok aku tulih smua bukan aku ni pakar jin ker apa..tp melalui pembacaan n pengalaman n pemerhatian..

So banjaran jin UMS...aku pun baru ja tau..masa tu dgr2 camtu ja...tp bila dgr sendiri dr mulut org yg berpengaruh n no2 kat UMS tu baru aku lg percaya..takkan dia nak bohong lak kan..masa tu masa PLKN tu la..masa eboh bab histeria ni.. Bagi warga UMS mesti korg tau tangki air UMS tu kan..yg atas bukit tu...kat sana terletaknya istana jin..diorg ckp cantik...banjaran jin tu menjulur dari Teluk Sepanggar sampai kat UITM Kota Kinabalu.. ntah la aku tak nampak...aku ckp balik jer...

Diorg yg ckp istana cantik tu sapa??..hemm..actually ada yg masuk ke alam jin tu..hehe..yg masuk alam jin tu nanti aku citer lagi ok.. skrg aku citer pasal penempatan jin kat UMS tu..yg kat UITM KK tu lantak la...aku takmo amik tau..luar peta..hehe.. kat UMS tu byk giler kawasan dia...sampai dlm blok,sekolah,cafe pun ada...hampir setiap tempat ada...skrg aku citer pasal UMS bukan umah korg ok... ok la aku citer penempatan yg hampir dgn tempat aku bertugas masa PLKN tu..sbb situ mmg aku familiar...bagi korg yg masih study d UMS jgn risau majoriti masa PLKN tu jin2 ni dah dipindahkan n ada yg blum sbb x kaco org...hehe..

Masa tu klu kat dlm blok aku dlu ada 2ekor jin dekat tangga dlm blok..diorg tak dipindahkan sbb tak kaco org..hehe..aku blok mana? Kolej C,Blok A n skrg dah jd blok gals..so lpas ni gals skalian jgn lak nak buat citer bukan2 ok..hehe.. median d blok B Kolej C hemm..situ aku tak tahu tp kat blakang tu kan ada tanah lapang..antara blok C so jgn la dok gatal2 meronda mlm2 kat c2...siang no hal... ni aku ckp mlm...apa skali pun tujuan jgn la ronda2 sesorg memlm kat c2.. tp masa PLKN tu,dak2 laki ni nampak bukan2 dlm blok B tu..sampaikan aras atas blok tu smua kosong sbb diorg takut..aku tanya apa diorg nampak..katanya bulan masuk dlm blok..????aku pun tak jelas diorg nampak apa...takutnya diorg sampai semua bilik atas tu dak2 platih laki kosongkan...smua tumpang tido bilik kawan ramai2. sbb aku kesian so aku biarkanlah.. kemudian kat blok C Kolej C...emm xda papa..sbb situ katanya laluan jin2 ni jer...kuar masuk..kuar masuk..n bagi blok2 yg lain biarlah ia jadi rahsia..hahaha...tapi ada jin2 cari mkn dlm tong2 sampah trutama blok gals...

lagi satu tempat yg aku tau ada jin yg nama "pontianak" duduk..hehe..dekat satu pokok laluan antara Kolej B nak gi Kolej C yg dkt bus stand tu...nama dia "Dayang"..rasanya tu la nama panggilan dia masa diorg masuk alam jin tu..dia tak kaco org..dia duduk diam2 situ..so cuba korg tgk atas pokok.. mmg aku respect sesgt kat couple yg berdating kat bus stand mlm2 dan juga mereka yg lepak ramai2 kat bus stand tu mlm2...sbb ada yg temankan dirong kat c2 hehe..aku rasa babtu la kekdng lampu kat c2 tak nyala..hehe..ada yg menghalang rupanya... lagi satu aku dpt tau sekor lagi pontianak duduk kat tangga salah satu blok di Kolej B.. tp aku taknak la bagi tau blok mana..biarla juga jadi rahsia.. kat cafe lak..yg betul2 ada penjaga kat cafe B n cafe D...yg paling dasyat jin d cafe D sbb bertanduk besar sangat..kata diorg...jin2 ni jaga d pintu masuk tp pintu masuk mana biarla aku diamkan jer...

tp sebaik jer abih PLKN...dan buka kemasukan baru bagi pelajar baru sesi 2005/2006...majoriti jin2 ni telah berpindah... tapi tak kemana pun pindahnya...hehe...nak tau kemana diorg semua pegi...hahahha.. ke Kolej E yang baru bukak tu...heheh...babtu la masa mula student baru masuk diorg dgr mcm2 tu...masalahnya diorg ni yg masuk dlu..hehe..

bagi kami yg tau ni maleh nak citer yg bukan2..nanti tak pasal lak...tp aku kan dah graduate pun so aku citer la...hehe... smasa sisa2 aku d UMS,kami jarang skali mkn malam kat Kolej E tu walopun tau mkn kat cna cam best jer...bkn apa tak selesa coz rasa cam ada org tgk jer kita tgh mkn...tp mmg betul pun,diorg ramai2 tgh dok tgk kita kat cafe E tu dok mkn..katanya diorg usha dari kolam kat blakang cafe E tu...ramai2 duduk keliling kolam tu..bukan paya pintu masuk Kolej E tu. aku tulih kolam kan...kolam kat blakang tu..klu korang tak caya lepas mkn mlm korg pg la berdiri kat tepi kolam tu sambil2 mata tu pandang la pokok2 keliling tu..apa korang rasa..oren??hehe...mlm2 jer..siang xda..so skali lagi cuba korg tgk atas pokok...

so aku simpulkan kat cni..majoriti diorg dah berpindah ke penempatan baru... Ingatan :: sblum kwn2 masuk umah ke, bilik ke...bagi la salam dulu..kerana malaikat n penghuni rumah akan menyambut salam itu walopun xda org dlm rumah...ia juga akan menghalang syaitan n iblis masuk sekali..andai kata terdgr bunyi anjing menyalak tandanya diorg nampak syaitan,iblis n benda2 ghaib ni..so baca doa halau syaitan,iblis n benda ghaib ni... satu lagi haiwan yg Allah beri kelebihan nampak benda2 ghaib ni adalah keldai..so haiwan ni juga akan berbunyi bising..tp kat negara kita ni keldai kat zoo jer kita nampak..

n haiwan yg istimewa yg nampak malaikat n juga cahaya subuh menyinsing adalah ayam...sebab tu la dia berkokok..so tatkala ayam berkokok pertama utk bangun subuh n yg ke2 dia nampak malaikat so ambil kesempatan utk berselawat ke atas Nabi Junjungan kita.tp selalu la selawat jgn dok tggu ayam berkokok jer.. Wallahua'alam...

Tiada ulasan:

Rollney, One of The best Ice Cream

Weekend lepas, saya dan isteri ke Sunway Pyramid. Tujuan ke sana nak cari makan malam. Dan selepas selesai makan makan , kami gerak m...