Selasa, 25 Disember 2007

Benda Atas Pintu.....

Tetiba teringat famili angkat kat Sabah. Seronok sangat kalu balik sana.
Dapat lepak kat kawasan kampung malam2 sejuk tapi kalu tghari azab.hahaha panas.
Dapat mandi sungai, masuk ladang, masuk sawah padi huma, terjah malam gelap gelita, uihhh syok syok.

Asal cuti panjang sket ja. Aku n kawan2 mesti rancang nak balik kg kat Sabah tu. Lama-lama aku terperasan sesuatu kat umah famili angkat aku tu. Hmmm, mula2 aku nak abaikan jer. Tp sbb perasaan ingin tau aku ni melonjak2.hahahha aku pun buka la mulut.

Mula2 aku tanya kawan2 aku, dorg perasan dak benda yang kat atas pintu tu. Kawan2 aku kata dorg nampak..pastu dorg ckp aku biarkan la.bukan masalah aku dorg kata..huhuhu...yerla skrg dah jadi masalah aku.. Mlm tu aku jalan setiap ruang rumah n tgk smua pintu masuk...hmmm smua ada benda tu..

Sbb nak tau apa tujuan menda tu ada kat situ, aku tanya la adik angkat aku yg paling bongsu.
Adik angkat aku mula la cerita..benda tu ada kat situ sbb nak jaga setiap pintu masuk dlm rumah..setiap pintu semua ada..aku kata "Yaaa aku nampak"..hehehehe.

Dia kata dulu masa dia kecik2 waktu dia nak tidur ada perempuan rambut panjang selalu masuk rumah n tgk dia tidur.. Aku pun "What!!!". Byk dah tempat dia gi berubat tp perempuan tu tetap juga datang. Kata nya lagi sejak menda tu ada kat atas smua pintu dlm rumah,perempuan tu dah tak dtg dah... Aku pun menarik nafas lega..hehhehee...bukan apa..yerla aku mana leh tidur kalu ada org tgk maa...Cuba korg try, korg nak tido tiba2 ada org tgk muka kita. Sure seram kan..hahah

Nak tau apa menda atas pintu tu, hahahahah botol yang dibaluti kain kuning. hmmm penjaga pintu... cuba korunk tgk betul2 kat pintu umah masing2 mana tau selama nie xpenah nampak kan..kuikuikui

Tiada ulasan:

Rollney, One of The best Ice Cream

Weekend lepas, saya dan isteri ke Sunway Pyramid. Tujuan ke sana nak cari makan malam. Dan selepas selesai makan makan , kami gerak m...